In de eerste gesprekken legt u uw problemen voor. De psycholoog zoekt met u uit wat er precies aan de hand is en kijkt met u samen wat helpt om de problemen te verminderen of helemaal op te lossen. Daarbij wordt ook gekeken naar uw omstandigheden, uw levenservaringen en inzicht in uw persoonlijkheid.

Naast een face tot face contact, bestaat ook de mogelijkheid om een online consult af te nemen. 


Daarna worden de verschillende behandelmogelijkheden besproken. De gekozen behandeling zal verschillen, maar bijna alle behandelingen gaan uit van een actieve inzet van uzelf. Het is ook mogelijk om (daarnaast) een e-health programma te gebruiken. Tevens  bestaat de mogelijkheid om een online consult af te nemen. 


Bij aanvang en beƫindigingvan de therapie wordt u gevraagd een korte vragenlijst in te vullen. In het eind gesprek kunt u dan samen met uw psycholoog kijken of de klachten verminderd zijn en de behandeling effectief is geweest.


Wij streven er naar zo spoedig mogelijk een eerste afspraak te plannen. Echter vanwege het aantal aanmeldingen en de daardoor ontstane wachtlijst, kunnen wij dit streven niet meer waarmaken. Daarbij komt nog dat het komende half jaar twee medewerkers uitvallen. De verwachting is dat zij in januari 2025 weer aanwezig zullen zijn. Mocht u toch besluiten om u aan te melden, houdt u er dan rekening mee dat een eerste afspraak vanaf januari 2025 pas in gepland kan worden. 


Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met mij opnemen of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).